torsdag den 24. november 2016

Hakkebøffer i tomatsauce


Denne lækre og børnevenlige ret, er super hurtig at lave, og et alternativ til dem der elsker smagen af pasta og kødsovs, men gerne vil have et alternativ til pastaen.
Vi har ladet os inspirere af denne opskrift, og lavet vores egen og tilrettede version herunder.
Da Karolines Køkken® Tomat & cremefraiche Pastasauce næsten er umuligt at opdrive i butikkerne, erstattede jeg det med en version fra Jamie Oliver, den er lidt til den syrlige side, men passer stadig godt ind i denne ret.
Desuden tilføjede jeg ekstra smag og konsistens til bøfferne, så de blev en blanding mellem en bøf og en stor kødbolle. Super lækkert!

Hakkebøffer i tomatsauce:
4 pers.
Tid: 50 min. (40 min ovntid).

Ingredienser:

Bøffer:
500 g hakket oksekød 
1 Spsk. tørret timian
1 tsk groft salt
1 tsk friskkværnet peber
1½ dl mælk
1½ håndfuld friskrevet parmesan.
25 g smør

Sauce:
400 g Jamie Olivers tomat og basilikum pastasauce
250 ml madlavnings fløde

Kartofler:
750 kg kartofler med skræl
Salt
Peber
Tørret timian
Rapsolie

Tilbehør:
Salat

Fremgangsmåde:

Vask kartoflerne og skær dem i mindre både.
Kom kartoflerne i en frysepose, og tilsæt timian, salt, peber og olie. 
Bland det hele godt sammen, og hæld det i et indfast fad. 
Kommes ind i ovnen på 200 grader i ca 40 min. 
Husk at vende kartoflerne hvert 15. min. 
Efter kartoflerne har været i ovn i 30 min, laves bøfferne.
Bland oksekød, timian, salt, peber, mælk og parmesan sammen i en skål.
Form små bøffer, og kom dem på en forvarmet pande med lidt smør.
Steg bøfferne et par minutter på hver side, og tilsæt pastasauce og fløde.
Lad det koge godt igennem til bøfferne er gennemstegt, ca 8-10 min.
Server det hele sammen med en god salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...