torsdag den 18. februar 2016

Pinrolls with beef

Dette er en ret som kan bruges både som mellemsnack, i madpakken, til aftenmad og meget mere.
Det er små snegle af butterdej, som er rullet med fyld af hakket oksekød, krydderier, ost og tomat pure. Så de minder bare meget om pizzasnegle, blot med hakket oksekød istedet :)
Næste gang jeg laver denne ret, vil jeg dog gerne prøve med alm pizzadej istedet for butterdej, det tror jeg passer bedre.

Pinrolls with beef
4 pers (ca 12 stk)
Tid: 30 min

Ingredienser:
1 spsk olie
½ finthakket løg
2 fed presset hvidløg
250 gram oksekød
1 tsk pizzakrydderi
1 spsk tomatpure
1 spsk mel + lidt ekstra til at rulle dejen med
1 pk færdiglavet butterdej eller pizzadej
1 pk revet cheddar
1 sammenpisket æg til pensling

Salt og peber

Fremgangsmåde:
Forvarm ovnen til 200 Grader.
Varm olie på en pande, og steg løg og hvidløg et par minutter, og kom det i en skål for at køle lidt af.
Tilsæt oksekød, pizzakrydder, tomatpure og mel i skålen og bland det hele sammen.
Tilsæt salt og friskkværnet peber og bland lidt mere.
Rul dejen ud på bordet med lidt mel, til en stor firkant på ca 1 cm tykkelse.
Fordel fyldet på dejen, drys med revet ost og rul dejen sammen til en roulade.
Skær rouladen i stykker af ca 2 cm. Læg dem på en bageplade med bagepapir, og tryk dem flade med hånden.
Smør sneglene med pisket æg.
Bag i ovn i 15-20 min, til sneglene har fået en flot brun farve.
Serveres mens de er varme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...