tirsdag den 21. juli 2015

Spaghetti med flanksteak, tomater, hytteost og basilikum

Lækker pasta, som kan spises både varm og kold.
Super skøn på de varme sommerdage.
Opskriften er herfra.

Vi har rettet opskriften lidt til efter vores smag herunder. Fx har vi byttet hytteosten ud med ricotta.
Vi kom også lidt ketchup på for at den ikke blev for tør.

Spaghetti med flanksteak, tomater, hytteost og basilikum
2 pers.
Tid: 30 min

Ingredienser:
25 g smør
½ flanksteak
Salt
friskkværnet peber

1 liter vand
Salt
200g farvede pastaskruer

150 g cocktailtomater
2 tsk Sambal oelek
1 tsk sukker
50 g grofthakkede friske basilikumblade eller ramsløgsblade
200g ricotta

Tilbehør:
Ketchup
Grofthakkede basilikumblade

Fremgangsmåde:
Lad smørret blive gyldent i en pande. Brun steaken ca. 1 min. på hver side og drys med salt og peber. Steg derefter kødet ved jævn varme i 12-15 min. afhængig af tykkelsen - vend af og til.
Tag flanksteaken op og hold den varm.

Bring imens vand tilsat salt i kog i en stor gryde. Kog pastaen 10-11 min. til den er mør uden at være blød. Lad den dryppe af i en sigte.
Kom tomater, Sambal oelek og sukker i den store gryde og kog blandingen i ca. 2 min.

Skær flanksteaken i tynde skiver.
Bland den afdryppede pasta med basilikumbladene og kom den i en stor varm skål.
Fordel den varme tomatblanding, flanksteak og ricotta på pastaen.
Pynt med basilikumblade og server straks.

Tip

Du kan udelade sukkeret, hvis tomaterne er solmodne og søde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...