fredag den 3. juli 2015

Pastafad med peberfrugt


Lækkert pastafad med fyld af peberfrugt og oksekød i en sauce af ostfløde.
En god og børnevenlig ret.

Opskriften er herfra

Pastafad med peberfrugt
4 pers.
Tid: 1 time

Ingredienser:
2 1⁄4 liter vand
2 1⁄4 tsk groft salt
300 g tørret pasta, fx skruer

10 g smør
300 g hakket oksekød (ca. 6% fedt)
5 røde peberfrugter i store tern
1⁄4 liter Karolines Køkken® Madlavningsfløde 8% - bør omrystes
100 g Karolines Køkken® Pasta- & gratineringsost 30%
2 tsk groft salt
friskkværnet peber

Fremgangsmåde:
Bring vand tilsat salt i kog i en gryde. Kog pastaen 8-10 min. til den er mør uden at være blød. 
Tag 1 dl kogevand fra og lad pastaen dryppe af i et dørslag.

Lad smørret blive gyldent i en sauterpande. 
Brun kødet i ca. 2 min. Kom peberfrugterne i panden og svits i yderligere ca. 2 min. 
Bland peberfrugter, kød, den afdryppede pasta, fløde, den ene dl kogevand, 75 g af osten, salt og peber. 
Kom blandingen i et ovnfast fad (ca. 26 cm i diameter) og drys resten af osten over. 
Bag retten midt i ovnen 200 grader i ca 20 min.

Lad pastafadet hvile tildækket på køkkenbordet i ca. 10 min. og server det sammen med grøn salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...