tirsdag den 23. juni 2015

Citronmarinerede skinkeschnitzler og kartoffelsalat

Vi går nu sommeren i møde, så hvad er bedre end en god kartoffelsalat.
Denne er lidt anderledes, og indeholder blot cremefraiche, cherrytomater, rød peberfrugt, salt, peber, sød chili sovs og selvfølgelig kartofler.

Retten tager ca 40 min at lave. Det er vigtigt at banke schnitzlerne så tynde som muligt, ellers start med at skære dem så de bliver tyndere. Jeg måtte skære dem ud og give dem ekstra på tid på den skårende side for at få dem helt gennemstegt.

Bedste ved denne ret er, at kartoffelsalaten smager endnu bedre dagen efter hvor den er helt kold, så den glæder jeg mig til at spise resten af til eftermiddagsmad :)

Opskriften er herfra, men har tilføjet vores ændringer herunder.


Citronmarinerede skinkeschnitzler og kartoffelsalat
2 pers.
Tid: 40 min

Ingredienser:

Kartoffelsalat:
250 kg skrubbede kartofler i halve
Salt

2 dl Cremefraiche
1,5 spsk sød chilisauce
100 g cherrytomater i halve
1 rød peberfrugt i tern

Salt

Skinkeschnitzler:
2 skinkeschnitzler
2 spsk friskpresset citronsaft
100 g Pasta- og gratineringsost
25 g smør
Salt
Peber

Fremgangsmåde:
Kog kartoflerne i letsaltet vand og lad dem køle af.
Skær cherrytomater i halve og peberfrugten i små tern.
Bland kartoflerne med tomater, peberfrugt, cremefraiche, salt, peber og sød chili sauce.
Stil på køl i mindst 25 min.

Bank schnitzlerne flade, smør med citronsaft, salt og peber. Drys med ost på en ene halvdel og luk schnitzlerne sammen med snor.
Steg schnitzlerne til de er gennemstegt.

Server med kartoffelsalaten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...