onsdag den 15. april 2015

Så kom Lucas til verden

Lige præcis 1 uge før termin.
Jeg følte en del plukveer mandag aften, så lagde mig ind i sengen omkring kl 22. Der lagde Thomas sig også til at sove. Dog fortsatte plukveerne men blev også meget værre i form af murren.
Omkring kl 23 begyndte jeg at tage tid på dem, og der var mellem 5-8 min af 1 min varrighed.
Da jeg var bange for at det var falsk alarm igen, ventede jeg lidt ekstra tid før jeg vækkede Thomas.
Det blev dog for slemt omkring 1, da jeg synes det bare blev ved, kunne ikke sove fra det og smertestillende ikke hjalp på det.
Vi ringede vores nabo op, som hurtigt stod klar til at tage i mod en halvsovende Silas.
Lidt efter 2 ankom vi så på fødegangen hvor vi ventede på min jordemor, som ankom ca 20 min efter.
Hun tjekkede mig, og min livmoderhals var helt væk og jeg var 2 cm åben. Derved kunne hun forsikre mig, at det ikke var falsk alarm denne gang, vi ville komme hjem med en baby denne gang :)

Da jeg fødte hurtigt sidst, forventede vi at det ville gå lige så stærkt, hvis ikke hurtigere denne gang.
Veerne var i hvert fald noget mere kraftfulde end sidst. Sidst gik jeg igennem uden smertestillende, og derfor tænkte at jeg kunne gøre det samme denne gang, så var måske lidt stolthed over det da jeg bed de kraftige smerter i mig hele vejen igennem igen.
Jeg kom i badekar som eneste smertelindring ligesom sidst, men omkring kl 4:20 kom jeg op igen da jeg næsten var helt åben.
Der fik jeg endelig lov til at presse ham ud, hvilket også gjorde overraskende meget mere ondt end sidst. Til gengæld bristede jeg så lidt, at jeg slet ikke behøvede blive syet. Jordemoren sagde også at han var ude på to presseveer, hvor jeg selv følte det var mange flere, men tidfornemmelsen er også helt væk som man ligger der.
kl 4:41 er skønne lillebror ude og i mine arme 3510 gram og 49 cm.

Han fik topscore hele vejen igennem, og græd næsten med det samme.
Jeg var dog noget mere medtaget denne gang af smerter, og efterveerne begyndte næsten med det samme, så havde lidt sværrere ved at nyde øjeblikket denne gang.

Vi kom op på barselsgangen en times tid senere, hvor vi fik lov til at være til efter middag, da Lucas lige skulle have taget to blodsukkertests pga stress under fødslen. De så dog helt fine ud, så kl 14 kørte vi hjem med ham.

Silas var meget utålmodig efter at se os. Vores nabo havde vist ham billeder hele morgenen, og nu trippede han efter at vi kom hjem.

Det var en stolt storbror som kom ind af døren og ind i stuen hvor jeg sad med lillebror.
Det er dog lidt svært for ham at forstå, at Lucas er lille og skrøbelig. Han har spurgt flere gange om, hvornår han bliver stor :)
Men mon ikke han vender sig til det snart, og tiden går også stærkt. Lige straks er der to store drenge der render rundt og tumler med far og leger Star Wars lege :)

Lucas har en del mavekneb, men har lettere ved at komme af med luften end Silas havde. Der kommer i hvert fald en del bøvser og prutter :) Jeg kan dog tælle på en hånd hvor mange timers søvn jeg har fået de sidste 3 døgn. Det bliver mest til en powernap, før jeg bliver vækket endnu engang fordi Lucas lige har ondt i maven og skal trøstes eller ammes.
Silas har været hjemme fra børnehave i dag, så det har været en ekstra hård dag, da han har krævet en del opmærksomhed. Men i morgen skal han i børnehave, da vi skal ind og lave hæle og høreprøve på den bette. Vi har også bare brug for lidt ro, og jeg får brug for at sove lidt sammenhængende søvn, så håber på at Thomas tager ham en lille times tid i morgen, mens jeg lader lidt op til vi henter Silas.

Ellers er Lucas super nuttet, og vi er alle helt forelskede i ham. Kan se han har fået lidt smilehuller ligesom Silas, og smelter hver gang han lige sender et reflekssmil afsted :p

 Kort efter han kom ud

 Stolt far
 Str 56 som var aaalt for stor til hans små 49 cm :)

 en stolt storebror

Lækre lillebror her til morgen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...