torsdag den 29. januar 2015

Italiensk makaronigratin

Er man til pasta, æggekage og en god dosis ost, så er dette retten for dig, især hvis tanken om at det er blandet sammen tiltaler dig.
Det er en meget børnevenlig ret, da den er let at spise og meget mild i smagen.
Dog er den ikke den sundeste, men den smager ganske godt :)

Det tager max 20 min at bixe sammen, resten af tiden skal det i ovn.

Italiensk makaronigratin
2 pers.
Tid: 50 min (30 min i ovn)

Ingredienser:
- 1l vand
- 3 hønseboullionterninger
- 100g Pastapenne
- 150g skinkestrimler
- 3 æg
- 250ml madlavningsfløde 7%
- Smør til formen
- Salt
- Peber
- ½ ps. revet ost
- ½dl revet parmesan

Fremgangsmåde:
Kog vandet op i en gryde og tilsæt boullion til de er opløst i vandet.
Kog pastaen i vandet men træk 2 min af kogetiden fra.
Hæld vandet fra pastaen og kom pastaen i et smurt ildfast fad.
Kom skinkestrimlerne ovenpå.
I en skål piskes æg sammen. Tilsæt derefter fløde, salt, peber og parmesan og rør det sammen.
Blandingen hældes over pasta og skinke.
Til sidst drysses med ost på toppen.
Bages i ovn i 225 grader i 30 min (bliver osten for mørk kommes en bageplade ovenover).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...