mandag den 22. september 2014

Dobbelt tortilla med kylling og cheddar

En meget hurtig og ligetil ret.
Man kan ændre lidt på fyldet til egne præferencer, her er eksempler på hvordan jeg har valgt at lave min.

Opskriften er herfra, ændringerne er beskrevet herunder.


Dobbelt tortilla med kylling og cheddar

Tid: 25 min
2 Pers.

Ingredienser:
- 1 stk kyllingefilet 
- Salt og peber
- Rapsolie
- 4 tortillas
- Cheddar

Herefter fyld af eget valg fx
- Tynde skiver tomat
- Iceberg 

Fremgangsmåde:
Skær kyllingen i mindre stykker, og steg dem på panden i lidt olie. Krydder dem godt med ønsket krydderi, vi krydrede kun med salt/peber.
Filetterne tages af og holdes varme på en tallerken med sølvpapir over. 
I samme pande tilsættes ekstra olie og en tortillas lægges i og steges. 
Imens den steges, lægges ønsket fyld ovenpå.

Jeg valgte cheddar først, derefter kyllingebryst og tomat. Jeg kom også snittet iceberg på.
Læg den anden tortilla ovenpå, og vend det hele så den anden side også bliver stegt lidt.
Pas på alt fylder ikke faldet ud.

Læg forsigtigt over på en tallerken.

Værsgo!

 Først tortilla med cheddar, kylling og tomat

Derefter tilsat iceberg og ekstra cheddar så tortillaen ovenpå blev holdt fast når man vendte den.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...