mandag den 16. juni 2014

Spicy kylling

Er man til lidt spicy og syrligt mad, så er dette retten for dig.
Vi lavede nogle få ændringer.
Fx. Spiste vi ris til og ikke bulgur, dog fulgte vi opskriften, og kogte risene i bouillon.
Derudover kunne vi ikke finder ajvar, og det ville koste mange penge at lave det selv. Derfor vi fandt istedet en god pesto med peberfrugt vi endte med at bruge.
Vi brugte også en stor kyllingbrystfillet til 2 pers, passede meget godt.
Koriander og mynte brugte vi i tørret form istedet for frisk, også for at spare lidt penge.

Retten kan bikses sammen på under 30 min, så den kan sagtens laves på de travle dage.

Opskriften er herfra.

Ændringerne har jeg tilføjet herunder:

Spicy kylling
Tid: 30 min
4 pers.

Ingredienser:
2 store kyllingbrystfillet
Pesto med peberfrugt
2 spsk. flydende honning
1 spsk. olivenolie
1 usprøjtet lime
1 tsk. salt
1 knsp. peber
300 g ris
5 dl hønsebouillon
2 spsk. olivenolie
2 snackpeber
½ dl hakkede persille
1 spsk. tørret koriander
1 spsk. tørret mynte

Fremgangsmåde:
Bland pesto, honning, olivenolie, fintrevet limeskal, salt og peber.
Vend kyllingefiléterne deri og lad dem trække i mindst 15 min.
Lad risene koge færdig i bouillon.
Pres saften af limefrugten og rør den i de kogte ris sammen med olivenolie.
Steg kyllingefiléterne ved middelhøj varme i 4-5 min., til de er netop gennemstegte.
Skær snackpeberne i tern, hak krydderurterne og vend begge dele i risen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...