søndag den 8. juni 2014

Chokokage med kokostop

Er man glad for kokos og smagen af chokoladekage, så er den ganske udmærket.
Mit forsøg med kagen, endte dog desværre med at blive meget svampet, og det synes jeg ikke var så tiltalende. Af hvad jeg kan se på billedet på hjemmesiden, ser det ud til at dette er meningen.
Kokosmasse var ellers super god, og reddede kagen en del.
Så kan du også godt lide det er lidt svampet, så er denne helt sikkert noget for dig :)

Opskriften er herfra.

Chokokage med kokostop

Tid: ca 1 time
4 pers

Ingredienser:
75 g mørk chokolade
5 dl fløde
400 g sukker
2 æg
300 g mel
1 tsk. bagepulver
2 tsk. vaniljesukker
1 spsk. kakao

Kokosmasse: 
150 g smør
1 dl mælk
250 g brun farin
150 g kokos

Fremgangsmåde:
Hak chokoladen, lun fløden og smelt chokoladen deri.
Pisk sukker og æg lyst.
Bland mel, vaniljesukker, kakao og bagepulver.
Rør melet i skiftevis med fløden og rør, til dejen er ensartet.
Kom dejen i en bradepande på 25 x 30 cm beklædt med bagepapir.
Bag kagen ved 175° i 35 min.

Kokosmasse:
Kom smør, mælk, farin og kokos i en gryde og varm det op, til smørret er smeltet, og massen er ensartet. Kom kokosmassen over kagen og bag den i yderligere 25 min. ved 175°.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...