søndag den 25. maj 2014

Kit-Kat bars

Er man interesseret i en sød treat, som ikke er sund overhovedet?
Kan man lide kitkat, skumfiduser og kage?
Så skal man prøve at lave disse, de lever i hvertfald op til det :)

De tager lidt over 30 min at lave. Jeg lavede dem som muffins, og derfor den kortere bagetid.

Hvis man kan lide nødder, vil jeg anbefale af man tilføjer lidt hakket hasselnødder eller lign. Det vil passe rigtigt godt i i den.

Opskriften er herfra.

Jeg har oversat den til dansk herunder, og lavet nogle få tilretninger.

Kit-Kat bars
Tid: 40 min
12 muffins eller 1 bradepande

Ingredienser:
120 g blødt smør
115g sukker
1 stort æg
1 tsk vanille
15 knuste tuc saltkiks
85g hvedemel
1/4 tsk salt
 1 tsk bagepulver
2 hele kitkatpakker
100gram skumfiduser

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 180 grader.
Smør en bradepande (i min tilfælde muffinforme) med smør.
Bland sukker og smør sammen på køkkenmaskinen til det bliver cremet godt sammen. 
Tilføj ægget, vanilie. 
Tilføj de knuste saltkiks, mel, salt og bagepulver, og vend det sammen i blandingen. 
Det er meningen at dejen skal være godt klistret.
Fordel lidt af dejen i formene.
Fordel derefter knust kitkat og skumfiduser over.
Til sidst fordeles det sidste dej. Man skal ikke være ked af hvis dejen ikke dækker helt, den vil nemlig hæve lidt. Det gør ikke noget at man kan se fylder bagefter de er bagt, det får dem bare til at se lækre ud,
Bakes i ovn i ca 30 min, hvis det er en bageplade, eller 20 min hvis det er muffinforme som jeg har brugt. Men hold godt øje med dem.
Efter bagetiden tages de ud af formen, men lad dem køle lidt af først, eller er de bløde og går i stykker.

 De knuste tuc kiks

 Sukker og smør

 tilføjet æg og vanilie

 Saltkiks, mel, salt og bagepulver som vendes i

 Smurt muffinforme

 Første lag

 Kitkat og skumfiduser

 sidste dej

Færdig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...