mandag den 14. april 2014

Krydret kyllingegryde

Er man til gryderetter, har denne en snært af det. 
Den tager max. 45 min at lave, og så smager den ganske udmærket.
Jeg havde ikke hel rosenpeber, så jeg kom bare lidt stødt sort peber i. Ud over det, brugte jeg slet ikke majsstivelse til sidst, efter retten havde kogt ind i 15 min, havde væsket kogt nok ind til at den var tilpas tyk.
Retten inderholder en del grøntsager, så den er ikke kun en halvsund, men også visuelt flot oplevelse.
Serveres med ris.

Opskriften er herfra.

Krydret kyllingegryde
Tid: ca 45 min
3 pers 

400 g kyllingefilét
Olie til stegning
250 g champignon
2 løg
50 g chorizopølse
1 tsk. hele rosenpeber
3 stilke bladselleri
1 spsk. tomatpuré
2 dl grønsagsbouillon
1½ dl fløde
100 g ærter
1 tsk. salt
1 spsk. majsstivelse
½ bdt. persille

Tilbehør:
Ris

Fremgangsmåde:
Skær kyllingen i mundrette stykker og brun dem i olien.
Skær løgene i tern.
Skær champignonerne i skiver og svits dem let sammen med løgene.
Tilsæt chorizopølsen i tern, hele rosenpeber og bladselleri i skiver og lad det svitse med et par min.
Tilsæt tomatpuré, bouillon og fløde og lad retten simre i 15 min.
Tilsæt ærterne og jævn retten med majsstivelse rørt ud i lidt vand.
Smag retten til og servér den med kogte ris og drysset med hakket persille.

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...