søndag den 23. marts 2014

Beef Chimichangas

Lækre chimichangaer!
Tager lidt over 30 min at lave, og man kan lege lidt med fyldet i hvis man ønsker det.

Jeg er normalt ikke så glade for tortillas, er mere til fyldte madpandekager, men disse synes jeg smagte rigtigt godt.

Vil tilføjede salsa til fyldet for at give det mere smag, og det hjalp en stor del :)

Opskriften er herfra.

Tid: Ca 40 min

3 pers.

Ingredienser:
225 g hakket oksekød
1/2 hakket løg
1/2 finthakket fed hvidløg
1/4 pakke taco mix (Vi brugte en hel pakke)
1/2 g tørret oregano
30 g Creme fraishe
1/2 hakket frisk chili
15 ml hvidvin
55 g  revet cheddar
30 g margarine
3 majs tortillas
Salsa (til at komme i fyldet, men også til at toppe med til sidst).


Fremgangsmåde:
Ovnen tændes på 225 grader. Oksekød brunes i en gryde. Løg, hvidløg tilsættes og steges lidt. 

Tacomix, og oregano tilsættes og det steges et par minutter mere.

Tilsæt creme fraishe, salsa, chili, og hvidvin. Kog det lidt igennem. Tag gryden af varmen, og tilsæt cheddar, rør det rundt i gryden som det smelter, så det bliver blandet godt sammen.

Hæld godt med olie på en pande, og steg en tortilla af gangen. Ca 10 sekunder på hver side, så de suger en del af væsken (dog ikke for længe, så bliver de snotbløde).

 Overføres til bagepapir 

Fyldet kommes på, og de lukkes rigtigt godt, så fylder ikke flyder ud når det kommer i ovnen. Det kan godt klistre lidt. Husk at vend dem med lukningen nedad.
bages i ovn i ca 15 min.

Serveres med salsa på toppen og en god salat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...