torsdag den 19. december 2013

Pasta med parmaskinke og ratatouille

Her er en hurtig, sund ret, til dem der gerne vil have det let men også fyldt med grøntsager.

Jeg er meget positivt overrasket over denne ret. Normalt er jeg ikke til ratatouille, den er nemlig normalt uden kød, og jeg indrømmer gerne, at jeg er en stor kød-elsker.

Men her er en smule parmaskinke på toppen, og lidt parmesan som giver det allersidste til retten.

Vi prøvede en ny tomatsovs til denne ret, normalt bruger vi nemlig coops, men denne gang prøvede vi den der hedder De Cecco Polpa, og ser sådan her ud:


Den er bare SUPER god, så overvejer at købe den fremover.

Denne ret tager under 30 min at lave, men smager som noget der har taget meget længere tid.
Frisk pasta er et must, og grøntsagerne bliver dejligt møre jo længere tid de får lov til at koge i gryden.
Både aubergine og squash forsvinder i retten, og er derfor meget børnevenlig til de børn der normalt sortere grøntsagerne fra.

Vi serverede hvedeflüte til, mums.

Denne ret giver jeg 4 ud af 5 stjerner

Opskriften er fra HER
Jeg har til rettet opskriften lidt efter vores smag herunder.

Pasta med parmaskinke og ratatouille
3 pers.
Tid: 30 min

Ingredienser:
1 pk frisk pasta
1 finthakket løg
4 fed finthakket hvidløg
½ finthakket aubergine
½ finthakket squash 
½ finthakket rød peberfrugt 
½ finthakket gul peberfrugt 
2 spsk. olivenolie 
700ml. tomatsauce 
Salt
Peber
1 pk parmaskinke
100 g parmesan 

Tilbehør:
Flütes

Fremgangsmåde:
Kog pastaen i en stor gryde med letsaltet vand, til den er al dente - med bid i.
Pil løg og hvidløg, og skær løg, hvidløg, aubergine, squash og peberfrugt i fine tern. 
Svits det i en pande med olie ved høj varme i ca. 5 minutter. 
Tilsæt tomatsauce, og smag til med salt og peber.
Anret pastaen på en tallerken med ratatouillen over og parmaskinken øverst.
Server retten med friskrevet parmesan og lune flute til.

Tip:
Brug en kartoffelskræller til at høvle parmesan i tynde flager.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...