fredag den 20. september 2013

Pasta Shells Florentine

En ret der minder lidt om nogle vi har prøvet før. Dog elsker jeg ricottaost, og vil gøre alt for at prøve, at få den med på menuen.
Denne opskrift kalder efter hytteost, men det er inden af os vilde med, derfor holdte vi os til ricotta.
En god ret for vegetarer, dog ikke så god til folk på slankekur, den indeholder en del ost :)

Retten tager ca 1 time at lave, de 45 af dem i ovn.

Vi valgte at bruge Cannelloni pasta, de kræver dog lidt mere tid i ovn end normalt. De skulle så også normalt forkoges lidt, men tror de ville være sværre at fylde hvis man gjorde.

 Fyldet til pastaerne indeholder: Spinat, ricotta, revet mozerella, 1 helt æg (selvom opskriften kun nævner hviden), parmesan, muskatnød, og af krydderi brugte jeg pizzakrydderi.

 Tomatsovs kommes i bunden, de fyldte cannelloni ovenpå

 Det står ikke i opskriften, men jeg valgte at komme fyldet på toppen også, ellers ville der være gået en del til spilde.

 Det sidste sovs kommes på toppen. Godt med sovs da pastaerne suger en del til sig.

Færdigt (beklager billedet, var begyndt at spise da jeg kom i tanke om at jeg jeg manglede et billede :)

En ret jeg rigtigt godt kan lide, men manden kan slet ikke tåle syrligheden i tomatsovsen.

Calories: 539 pr. pers.

Men jeg vil give den 4 ud af 5 stjerner

Opskriften finder du HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...