fredag den 12. juli 2013

Curried Coconut Chicken

Endnu en ret til sønnen og jeg, da farmand arbejdede sent.
Thomas er heller ikke så vild med karry, så jeg tog chancen og lavede den ret med ris og kylling.
Først skar jeg kylling i stykker, kom dem i en frysepose, blandede godt med salt og peber i og lod posen stå til de skulle på panden.

Olie og karry varmes for sig på panden først, derefter tilsættes løg og hvidløg

 
Kyllingen tilsættes og blandes godt rundt i karryblandingen, steget til kyllingen er gennemstegt

 
Risene står og trækker i vand, det skulle gøre risene bedre i sidste ende

 
kokosmælk, hakkede tomater (vi havde dog kun flåede jeg så hakkede i stykker med skeen), tomatsauce (brugte den fra coop), og sukker. 

 
Koges sammen i ca. 40 min. Jeg valgte at tilsætte risene i, i stedet for at koge dem ved siden af. Det skulle jo alligevel stå og koge i 40 min, og der var masser af væde.

Resultatet

Smagen af det var lidt surt af tomat.
Silas vrængede ansigt for hver bid han tog, men endnu engang endte han med  at spise mere end sin mor.
Det var som om det for ham, altid liiige smagte af en bid mere :)

Min mening; blev for tomatet i længden og måtte stoppe med at spise, da jeg ikke kunne få mere ned pga. smagen. Men det smagte okay.

Vil give denne 3 ud af 5 stjerner

Opskriften finder du HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...