søndag den 21. juli 2013

Butterdejspakker med skinke, ost og peberfrugt

Denne opskrift har lagt i vores gemmemappe meget længe. Før i tiden printede jeg nemlig ud FØR vi havde afprøvet dem, så vi valgte dem fra mappen.
Thomas var faktisk den der faldt over den og tænkte, at den skulle vi altså lige prøve.

Jeg må desværre indrømme, at han er meget god til at vælge retter.
Måske fordi jeg bryder grænserne mere, og der derfor er større chance for skuffelse, hvor han vælger det mere sikre.
Så er da godt vi lige kan veje hinanden op på de punkter. Ville da også være kedeligt, hvis alt var kylling og oksekød.

Denne ret var i hvertfald en keeper.

Manden og jeg valgte forskelligt fyld til vores pakker.
Jeg havde med Aarstidernes pakke modtaget portobello, så de skulle da lige i, og smagte også rigtigt godt. Manden har ikke meget til overs for svampe.

Ellers kom vi sårn set meget ens indhold i.

Salaten lavede vi på vores egen måde, med tomat, salat, squash, olivenolie og citronsaft.

Vi brugte færdiglavet butterdej som vi havde frosset ned, skulle lige stå nogle timer før det var klar til brug. Så delte vi den ellers i 4 på langs, og foldede kanterne ned over fyldet, efter at have penslet dem med æg.

Vi brugte skinkestrimler som kødfyld, men man kan bruge lige hvad man har i lyst til.

Denne opskrift får 4 ud af 5 stjerner. Let at lave, børnevenlig og smager rigtigt godt :)

Opskriften finder du HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...