mandag den 20. maj 2013

Kalkun i parmasan med tomatkompot

Når manden ikke er hjemme, og man kun skal tænke på aftensmad til sig selv, så er verden åben for ideer til hvad jeg kan spise. 
Ikke noget med at tage højde for hvad manden ikke kan lide, så alle mine gemte opskrifter (som ligger og venter på at blive lavet), skriger alle op i mit ansigt for at få lov at blive lavet.

Dette er den første ret, i en række retter i denne uge jeg kun skal udsætte  mig selv for :)

Det er en meget hurtig ret, ikke så forfærdeligt mange ingredienser og de er hurtige at tilberede.
Det er længe siden jeg har spist broccoli, men faktisk endte det med at være det bedste i denne ret.
Kunne slet ikke huske at jeg kunne lidt det så meget. :)

Desværre blev kalkunen alt for tør, og i forholdt til resten af retten som var mør og blød, passede denne konsistens slet ikke ind. Det var som om kalkunstykkerne blev endnu hårdere at tygge mellem alt det møre. Så overvejer lidt om de skal steget lidt mindre, før de bliver helt brune, og så koge dem med i længere tid i tomatsovn til sidst. Måske på den måde kan den holde lidt på mør-heden.

Jeg havde ikke noget koriander, så brugte persille i stedet. Det passede meget godt ind, og gav lidt ekstra friskhed og smag. Der er ikke mange krydderier i denne ret, og det gør heller ikke så meget da denne ret spiller mest på smagen af tomater.

Jeg vil give denne ret 3 ud af 5 stjerner 

Og så tror jeg da vidst jeg skal finde flere retter frem med broccoli :)

Opskriften finder du HER

 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...