tirsdag den 21. maj 2013

Delicious ham and potato soup

Denne ret lever godt nok op til sit navn :)
YYYYUUUUUMY! Siger jeg bare!

Det bedste ved det er, at den er super sund, hurtig at lave og rydder man op i mens man laver den, så er der ingen opvask sådan rigtigt bagefter (hvis man har en opvaskemaskine).
Men bedst af alt, den smager sååå godt :)

Mange siger at der er meget at skære (løg, selleri og kartofler), når man laver større portioner. Men jeg brugte min nicer dicer til det hele, og det tog ikke mange minutter :)

Jeg skar portionsstørrelsen ned til 2 personer, så fulgte opskriften så meget jeg kunne med målene.
Dog skal man sørge for, at vandet man kommer ned i gryden for at koge op, skal dække alle grøntsagerne, ellers bliver der for lidt sovs til sidst når man jævner den.

Jeg var lidt skæptisk med om mine supermarkedkøbte, kogte skinketern ville passe ind her. Men de passede bare perfekt!
Dog var suppen en smule skarp/stærk i smagen, men tror det var pga pepperet (bruger mix pepper). Ikke at det gjorde noget, men det betyder bare at det er vigtigt at smage suppen til med salt og peber, så der ikke kommer for meget eller for lidt af det.

195 kalorier pr. pers.

Jeg vil give denne ret 5 ud af 5 stjerner (det er ved at være lidt tid siden jeg har givet topkarakter) :)

Opskriften finder du HER

 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...