søndag den 26. maj 2013

Chicken wilson

Vi er glade for kyllingeretter herhjemme, mange variationer til hvad humør man lige er i.
Denne lavede jeg dog få ændringer i.
HUSK at skære kyllingefiletterne i stykker før du dypper den i æg. Det glemte jeg :) Så endte med at måtte skære den i stykker efter jeg havde dyppet den i rasp bagefter.
Jeg kom dem ned i en frysposer hvor jeg havde slået æg ud i, så kunne de passe sig selv til jeg skulle bruge dem.
Raspen jeg dyppede kyllingen i bagefter var tilsat: Salt, peber, texas krydderi, hvidløgspulver og paprika.

Jeg tog ved lære af de andre der havde prøvet opskriften, og tilsatte kyllingebouillon  ned i det ildfaste fad, jeg tilsatte også en del mere hvidvin :)

Jeg synes dog det virkede lidt tørt, så tænkte på hvad sovs jeg kunne lave som ville passe bedst til.
Så kom jeg i tanke om Chicken Milano opskriften, som havde den lækreste flødesovs.
Så jeg opfandt da bare lige min egen flødesovs som passede til denne ret.
Den endte med at være sådan her:

Smør smeltes i en gryde, tilsæt den samme hvidvin man bruger til kyllingen og tilsæt kyllingebouillon (ca 250ml).
Lad det koge godt ind (kogte det i ca 10 min). 
Tilsæt derefter 250ml fløde og lad det koge ind til sovsen er tilpas tyk.
Smag evt. til med salt og peber. Jeg tilsatte ingenting.

Den smagte bare SÅ godt til :)

Maden siger han synes den var endnu bedre en Chicken Milano-retten, jeg synes denne kom tæt på.

Calories: 668 pr. pers.

Men det endte med en 4 ud af 5 stjerner (tæt på en 5'er)

Opskriften finder du HER

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...