onsdag den 17. april 2013

Sausage and ricotta ravioli with pesto sauce

Så rykker vi over i lidt ala pasta ret.
Dette er nemlig ikke rigtig pasta, det er filodej.
Fyldet indeni laver man selv, og består bla. af blendet pølse, hvidløg, løg og ricotta.
Dette fyld kommer man i folidej, og i følge opskriften skulle de koges i en gryde, men det kan filodej ikke rigtigt! Det endte med at ligne noget der er skudt ud af næsen på et æsel. Så vi kom dem i oven i stedet penslet med olie, og endte med de blev dejligt sprøde.

Dertil lavede jeg en tilhørende hjemmelavet pesto, som smagte dejligt stærkt af hvidløg :) (er en del af opskriften).

Manden kunne desværre ikke affinde sig med tanken om blendet pølse, og småting af den slags kan gå ud over hans appetit, men han spiste alligevel en pæn portion. 
Jeg synes til gengæld at maden var meget stærk, om det var cayennepeberen eller paprikaen er jeg ikke sikker på. Men ikke mere, end lidt vand ind imellem kunne tage det.

Pestoen synes jeg da er et must til, den giver lidt ekstra bid af friskhed pga. hvidløget.

Jeg valgte også at lave en nem tomatsovs til, da kun ravioli og pesto ville blive alt for merkant i smagen af hvidløg. Og den passede rigtigt godt ind. Tilsat bare en classic dolmio og proppede lidt tørret basilikum, salt, peber og oregano i.

Retten alt i alt, blev meget ud over det sædvandlige, og manden ville kun holde sig til 2 stjerner.
Dog vil jeg gerne give den 3 ud af 5 stjerner, da den kunne spises, men er enig med manden i, at man skal være til det lidt mere udsædvanlige mad.

Så er du til blendet pølse i filodej, så finder du opskriften HER

 Før det bliver blendet

 Pakket i filodej, smurt med olie

Færdig

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...