onsdag den 10. april 2013

Kreation 16# Børnevest med hætte

For første gang på 4 mrd har jeg nu endeligt fået lavet noget mere på min symaskine. Jeg har klippet ud til et projekt mere, som jeg skal i gang med bagefter.

Dette projekt har taget ca. 1 uge. Det er svært at komme tilbage til symaskinen efter så længe. Det viste sig også, at det ikke var det letteste projekt at komme i gang med.
At sy på symaskine er ikke heeelt ligesom at cykle. Har man været væk længe, så er man lidt rusten, og man kan lave en del fejl fordi man er ude af træning.

Selvom resultatet af denne er nogle skæve sømme hist og her, og lidt ændringer i syvejledningen, så er jeg da godt tilfreds med resultatet.

Mønstret var fra Burda småbørn Forår/sommer -96.
Det skulle se sådan her ud:

Men som altid, så bliver resultatet noooget anderledes, hehe.

Her er i hvertfald mit bud på den :)
Stoffet af af stribet jersey. Har selv lavet skråbånd af hvid jersey til ærmekanterne og hættekanterne. Derudover er det også brugt til at lave bindebåndet i løbegangen i bunden af trøjen.

Det sværeste var skråbånd i ærmegabene, det skulle foldes på en helt bestemt måde, men endte med at gøre det på min logiske måde.
Endte med at pille der op af flere gange, da det blev syet skævt på og derfor sad løst.
Den ene side er på den måde også blive mere lige og pænere end den anden.
Ud over det, var det sværeste lynlåsen. Det er kun anden gang jeg syer lynlås i.
Jeg har selv måtte forkorte lynlåsen med en saks, og endte med at blive forskudt midtpå, så de ikke mødes samme sted på midten, men det ser man ikke med mindre man strækker vesten helt ud, og indtil videre er den lige et tak for stor til Silas. Men Silas har altid været cute i oversized tøj :)

Hætten er også syet på min egen lette måde. Den skulle foldes og syet specielt udenpå retsiden, men endte bare med at overlocke på indersiden for at skåne mig selv for en ekstra hjernevrider.

Men her er lidt billeder af resultatet :)

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...