torsdag den 7. marts 2013

Flødekartofler med hvidløg

Nogle gange har man bare brug for god. gammel, dansk mad herhjemme :)

Så jeg sagde, at nu var det på tide med de klassiske flødekartofler.

Tro det eller ej, det kan tælles på en hånd hvor mange gange på 10 år jeg har lavet det selv. Så jeg måtte finde en opskrift for lige at lære det igen forfra.

Dog var jeg hurtigt opmærksom på, at i min verden, så er flødekartofler IKKE flødekartofler uden muskatnød i. Så selvom det ikke stod på ingredienslisten i den opskrift jeg valgte, så tilføjede jeg lige en dejlig stor potion muskatnød i retten.

Opskriften er nem og ligetil. Et jern til at rive kartoflerne i skiver, kan redde en halvdelen af tiden. Det er simpelthen bare guld værd :)

Jeg valgte at bruge resterne af skinken jeg kogte for et par dage siden, jeg brugte den både til mine Paleo omelet muffins og biksemad dagen efter. Det er hvad man kan kalde at bruge rester :)

Flødekartoflerne blev som jeg huskede dem.. dejligt flødeagtige :)
Serveret til en god portion dampede grøntsager :)~~

Opskriften jeg brugte er DENNE

Og jeg vil give den 4 ud af 5 stjerner


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...