tirsdag den 19. februar 2013

Toscana laksefilet med ovnkartofler og hollandaise sauce

Jeg er helt vild med denne laksefilet. Krydderierne er bare SÅ gode.
Når man har en mand i huset som ikke kan lide fisk, så er dette den bedste måde hvorpå jeg kan få lækker fisk til mig selv. Det tager kun 20 min i ovn, og man kan lave det tilbehør til man har lyst til.
Her til aften valgte jeg at servere fisken til ovnkartofler, kun krydret med salt og peber, da der er nok krydderier på fisken. De var dog først færdige efter over 1 time, og jeg havde regnet med de kun skulle have 40 min, så fisken måtte holde sig varm under sølvpapir til de var færdige.

For første gang, prøvede jeg også at lave en hollandaise sauce fra bunden.
På tv, ser man alle de der kokkeprogrammer, og der lavede de det på 10 min, så tænkte at jeg også ville prøve at lave det selv. Det tog dog mig i hvertfald  15 min, men er meget overrasket over resultatet, det blev helt vildt godt :)
Konsistensten var super dejlig cremet. Eneste ændring ville være, at komme mindre citronsaft i, og jeg kom kun 1 spsk. i til 2 pers. portion.

Denne ret giver jeg 4 ud af 5 stjerner 

Opskriften til hollandaise saucen finder du HER

 Denne fisk kan købes i de fleste supermarkeder til ca 50 kr, man kan også få med mexicokrydder


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...