mandag den 11. februar 2013

Odense chokoladedrømme og fastelavnsboller

Synes lige jeg kunne smække de sidste to ugers kagebag i det samme indlæg.

Den første jeg vil skrive om er "Odense chokoladedrømme". Den man bare skal presse ud af posen og bage.
Hurtigt og let... og dog....Faktisk er det ikke så let at få det L*** ud af posen.
Det var som kransekagekonfekt, og kom ud i en lang pølse, så håbede da virkeligt på, at det ville smelte en smule når de blev bagt, ellers ville de kom ud som bagte pølser.
Det gjorde de heldigvis, men der var ikke meget hævning i dem.
De havde faktisk den samme størrelse som jeg fyldte i. Det så ret dumt ud i mine muffinforme.

De fik den anbefalede tid i ovn, og da jeg smagte dem, må jeg indrømme jeg blev ret skuffet. Det smagte af brownies der allerede havde stået ude i 3 dage og blevet knas tørre.
Manden derimod elskede deres konsistens og spiste godt af dem.
Måske det bare er en mande/kvindeting. Svigerfar elskede dem også, hvor svigermor gav mig ret i min holdning :/

Så er du mand,  GO FOR IT. Er du kvinde, så kan vi gøre det bedre :)


 

I denne uge stod den så på fastelavnsboller
Det er første gang jeg laver dem, så det var bare at begive mig ud i det med en opskrift.

Manden er dog ikke så vild med creme, så der var en anden opskrift, hvor grundopskriften var den samme, det var bare med macipanfyld i stedet.

De var meget ligetil at lave, dog synes jeg at bollerne blev lige tykke nok. Ofte husker jeg fastelavnsboller som luftige, hvor fyldet virkeligt trænger igennem. Men her blev det som boller med lidt fyldsmag.
Jeg fyldte godt nok RET meget chokolade i (synes det plejer at forsvinde i kager og boller hvis man ikke kommer nok i), og denne gang kom de virkeligt igennem. Men så endte det med at smage mest af chokoladeboller.
Så næste gang skal dejen være mere tynd rundt om fyldet, så laver jeg hellere flere små end store tykke boller på den måde.

De to opskrifter vil jeg give 3 uf ad 5 stjerner, da jeg ikke synes de kom tæt nok på de fastelavnsboller jeg kender. Dog blev de rost i Silas' dagpleje i dag, så de må da smage godt. Men manden var nu også ret vild med hans :)

Opskrifterne finder du HER og HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...