tirsdag den 5. februar 2013

Muffuletta og Mama D's Italian Bread

Denne ret, er en to opskrifter i en ret.

Først laver man "Mama D's Italian Bread", og dem bruger man så til at lave "Muffuletta" af.

Jeg undlod at komme oliven i min marinade, men kom alt det andet i. Basilikum, hvidløg og olie.
Det smurte jeg på indersiden er brødet, og lagde derefter skiftevis, tomatskiver, løgringe, pølse og ost i.
Det endte med at blive SUPER lækkert.
Jeg vidste ikke helt i starten hvad det smagte som, havde smagt det før. Hvidløg og løg der kradser på tungen, med lidt tomat.. men så kom jeg i tanke om det, "Bruschetta!".

Bruschetta, har det med at ligge meget let i maven, og efterlade en smag i munden bagefter, der føles let, og som giver en lyst til mere.
Man kan ligefrem mærke, at det sætter godt gang i forbrændingen i kroppen.

Vi lod ikke sandwichene ligge i køleskabet i de par timer der var anbefalet. Ikke at det gjorde noget, men næste gang laver jeg et helt brød, og så er der også til eftermiddagssmaden dagen efter. Lækkert! :)~

Mht. Mama D's Italian Bread, fulgte jeg opskriften meget nøje, men den skal simpelthen æltes alt for meget. Endte med at blive meget tung. Det var ok til Muffuletta opskriften fordi brødet skulle udhules halvt, men at spise det som brød med pålæg, der var det lige tungt nok.
Hvis man undlader den ene æltning, og lader den komme på bageplade efter første hævning for at hæve anden gang, så tror jeg helt klar den vil være mere luftig.

Er første gang, at jeg lader gær stå i væske og sukker i længere tid FØR jeg tilsætter alt det andet, det satte helt klart gang i tingene, har sjældent set brød hæve så godt. Er ikke sidste gang jeg prøver det trick :)

Men denne ret får 4 ud af 5 stjerner, hvis brødet kan blive perfekt, kan den snige sig op på en lille 5'er.

Opskrifterne finder du HER og HER


  
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...