søndag den 6. januar 2013

Kreation 15# Kropstæt feminin tunika med luftige ærmer

Så fik jeg endelig lavet mit næste sy projekt. Lad os bare sige, jeg EEEELSKER min gine!!
Jeg tog den lette udvej da jeg skulle lave den kropstæt. Da der kun var ærme- og sidesting tilbage, smækkede jeg den på ginen, og så satte jeg ellers kropstætte knappenåle i. Derefter klippede jeg så tæt på nålene som muligt hele vejen op. Så syede jeg bare langs de nye mål, på den måde fulgte de mine linjer 100%. Skønt at sy tøj, hvor man, når man er færdig, ikke svømmer i det, fordi barmen er for stor og taljen for lille i forholdt til en normal str. 36.
Men her får i først et billede af hvordan den SKULLE se ud i følge Burda nr. 2 2012.
Meget enkel og hvid. Jeg har så valgt at sy i to forskellige stof.
Da jeg, seriøst, endnu er virkeligt dårlig til at læse syvejledninger, så endte jeg også med at lave en del pillearbejde. Fattede simpelhen ikke hvordan jeg skulle få halsudskæringen til at se sådan der ud. Så jeg endte med at lave en fejl med at sy med vrangen ud, så endte med en udskæring med syningen på retsiden. Hvad gør jeg så, hvis jeg ikke vil pille lortet op? Jeg tager den lette løsning, syer blonder ovenpå syningen. Yes.. jeg er en snyder. 
I sidste ende var det med til at give en del af charmen.
Halsudskæringen endte også med at blive laaangt fra den på billede.. men jeg er faktisk ligeglad, synes min blev ekstremt speciel og flot. Ikke at jeg overhovedet ANER om jeg kan lave det samme igen, hehe.

Det samme med besætningerne i bunden af blusen og omkring slidserne, SLET ikke om de skulle have været. Men dem jeg endte ud med, var bare meget federe. 
Så jeg er egentligt meget tilfreds :)

Men her er det endelige resultat, så må i jo bedømme. Jeg poser lige amok :)

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...