onsdag den 19. december 2012

Quiche lorraine

Den nye ret denne gang, er en anderledes version af en æggekage.

Det er sårn set en æggekage med æg, bacon, løg, mælk, fløde, ost og spidskommen  (da vi ikke lå inde med cayennepeber. Alt dette i en tærtedej som kommer ind i ovnen og bliver bagt.

Silas skal lige vende sig til at spise æg, han var ikke voldsomt glad for det. Men det er et spørgsmål om at han lige skal vende sig til det.
Thomas og jeg spiste begge godt af det, og er nu endnu en dejlig, let ret, der kommer i opskriftsmappen.

De eneste ændringer jeg lavede, var at Thomas ville have lidt mere ost i.
Samt efter de første 15 mins bagetid, var dejen næsten færdig. ovenpå. Så i stedet for at have den i midten af ovnen, sænkede jeg den til nederste rille, og gav den 15 min mere (og ikke 30 som i opskriften). Da den kom ud, var den flot brun og færdigbagt helt igennem.

Denne opskrift giver jeg 4 ud af 5 stjerner.

Opskriften finder du HER

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...