torsdag den 13. december 2012

Egyptian Koshari

I går fik vi en lidt anderledes ret. Dette var endnu en vegetarret.
Den anden jeg har lavet var denne HER, og der synes jeg virkelig at savne kødet.
Det er dog ikke tilfældet i denne ret; Den indeholder nemlig rigtigt mange forskellige teksturer, der er både linser, pasta og ris i, samt en tomatsovs og nogle grøntsager.

Jeg fulgte nogle af de andres reviews, og tilføjede lidt spidskommen i tomatsovsen, som jeg blendede med en stavblender sammen med nogle chiliflager.
I et ildfastfad (eller hvad man nu vil serverer i), ligger jeg det i lag, med pasta nederst, et lag tomatsovs, linse og ris- blandingen, og tomatsovs på toppen, afsluttet med skiver af citron til at presse saft ud af.

Retten i sig selv lyder meget tiltalende, selv linser vi ikke er vandt til at spise, kunne vi alle accepterer.
Vi syntes bare den var lidt kedelig, og for Silas og jeg var den for stærk.
Det er lidt synd, fordi der er masser af fibre i, og ikke særligt meget fedt, så kunne være en super sund vegetarret. Men mon ikke vi falder over en ligende som vi godt kan lide :)

Så retten får 3 ud af 5 stjerner, kun fordi det er en god sund ret, den trænger bare til et lille pift. 

Opskriften finder du HER

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...