tirsdag den 16. oktober 2012

Kreation 14# Slåombluse str 2 år

Så fik jeg gang i symaskinen igen. Med alt det stof jeg har købt, må jeg hellere bruge af det, har nemlig ikke mere plads i skabet :)

Denne gang måtte jeg endnu engang ty til børnetøj, det er nu engang lettere at have med at gøre, og meget sjovere. 
Jeg fejler som altid på et eller andet punkt. Men denne bluse tog mig kun 3 timer at sy, og det første projekt jeg ikke sad og kløede mig i hovedbunden over en eneste gang. Det var bare lige ud af landevejen.
At jeg så endte med at klippe det ene ærme ud på hovedet (curse you børnemønster), så må jeg bare sige, at det er en del af charmen.

Mønsteret er oprindeligt til en pige, med zigzagbånd i halsåbningen og stof af blød velour. Men jeg har valgt at sy i bomuld, tyk bomuld i orange, og tynd bomuld til ærmer, og der er traktor på.
Det kunne Silas godt se :)
I stedet for det tøsede zigzagbånd, har jeg da valgt at sy med sportsbånd, syntes det passede rigtigt godt til.
Har også tilføjet rib i ærmerne, da det tynde bomuld ikke er i stræk, så kan være svært at få hænderne igennem. Desværre er de i sig selv for små, så må klippe ca 5 cm op og sy dem i igen, så Silas kan få hænderne igennem uden problemer.
Desuden eksperimenterede jeg lidt med dobbeltnålen, og valgte at sy op forneden i blusen med to farver, bare for at være lidt smart :)

Ellers er jeg nu meget godt tilfreds med resultatet.

 
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...