søndag den 7. oktober 2012

Gullashsuppe med kalkun

Jamen jamen.. en ny ret stod den på i dag, og er rigtigt glad for at det endte med at blive denne ret.

Manden og Silas kiggede en del da jeg proppede en knoldselleri ned i vognen, men det skulle man bruge for at lave den originale opskrift, og den ville jeg følge. Dog brugte jeg kalkunkød og ikke oksekød i tern som reelt set er det originale.

Jeg er simpelthen faldet totalt pladask for den. Mængden af den er sindsyg, trods jeg lavede den til 3 personer, så endte jeg ud med en potion for mindst 5. Så det kan man skære lidt i, men hvad bedre var, at så kom der da bare lidt i fryseren. Så når manden arbejder sent, så er der en lækker aftensmad klar til at blive varmet (en jeg allerede ser frem til).
Den var simpelthen så god, at jeg var klar til en potion mere, den fylder nemlig ikke tungt i maven som så mange andre retter, trods man har spist en stor potion. Så måtte tage mig selv i nakken, og stille mig tilfreds med rest i fryseren til en anden god gang.

Selv Silas spiste godt af den. Alle grøntsagerne var super møre, og han skovlede det ind, ingen underlige ansigtstræk. Det eneste var, at det åbenbart var liiigt for sjovt at smøre ud over bordet.

Det var ikke fars ynglingsret desværre, men han var med på, at fordi jeg så godt kunne lide den, så måtte jeg gerne lave den igen, og han skulle nok spise den. YAY!
Mad der tager over 1 time at lave, det laver man ikke kun til sig selv.

610 Kcal pr. kuvert

Men vil i prøve den, er opskriften HER, og husk, det er meget store potioner.

Jeg giver den ret 5 ud af 5 stjerner!

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...