søndag den 14. oktober 2012

Fyldt svinemørbrad med parmaskinke

Så blev det tid til en ny ret, trods nogle få ændringer i madplanen.
Denne ret var jeg lidt spændt på, manden er nemlig ikke vildt glad for grisekød. Så at smække en svinemørbrad på hans tallerken er en sjældenhed, og sjældent velkommen.

Men denne gang hjalp han med at lave det. Han elsker pesto, og derfor tog han det som opgave at lave fyldet til mørbraden. Så stod jeg for afpudsning af mørbrad, ris og tomatsovs.

Tomatsovsen lavede jeg med flåede tomater, ½ ds. tomatpuré, 3 fed hvidløg og et helt løg. Den var MEGET koncentreret, men sammen med ris og mørbrad blev den neutraliseret lidt, men sørgede alligevel for, at der var en meget markant smag ved hver mundfuld.

Mørbraden kunne have levet med få minutter mindre i ovn. Vi gav den 25 min, og en hviletid på et par minutter bagefter. Den var en lille smule rosa helt inde i midten, men det betød af den yderste kant var lidt for tør. Så lidt mere rosa, så havde den være helt perfekt.

Smagen i sin helhed var udemærket. Parmaskinken (som jeg elsker) gav den lidt saltede gode smag sammen med fyldet i mørbraden.

Manden selv sagde at retten var god pga. hans pestofyld, og må give ham ret i, at den tog en god del af æren :)

Opskriften finder du HER

Alt i alt, vil jeg give denne 3,5 stjerner ud af 5.

3 er næsten for lidt, fordi nogle bider man fik i munden var super skønne, og vil ikke helt give den 4, da mørbraden kunne have været mere saftig, og det ikke er en ret jeg vil lave med mindre vi havde alle resterne til den. Men så er den også yderst velkommen :)

 Mørbaden bliver fyldt med rød pesto, parmesan, soltørrede tomater, og frisk basilikum

Bliver lukket med parmaskinke og derfter ind i ovn med olie over ca. 25 min

Den færdige ret, fyldt svinemørbrad med ris og tomatsovs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...