søndag den 28. oktober 2012

Appelsinstegt kalkun med persilleris

Så er jeg klar med endnu en opskrift

Denne gang bestående af kalkun med ris og en lille sovs til.

 Kalkun skæres i store stykker og steges brune på panden med lidt smør

 Appelsinsaft og hønsebouillon hældes ved, og det steges under låg i 15 min

Efter 15 min, tages kalkunenstykkerne op og ligges på en tallerken med sølvpapir over.
Maizena kommes i sovsen for at jævne, smages til med salt og peber

Den færdige ret, serveret med ris som er blevet blandet med frisk persille

Denne ret var dog ikke en succes herhjemme. Jeg syntes simpelthen den blev aaalt for tør.
Trods en pæn sjat sovs, var det som om ris og kalkun sugede mit mundvand til sig, og efterlod min mund tør efter enhver bid. Jeg kan bedst lide, hvis en ret tilføjer saft og smag i min mund, ikke stjæler den.

Så denne ret har fået 2 uf af 5 stjerner

Kunne du tænke dig at prøve held med den, eller har en ide til at gøre den bedre, så har du opskriften HER


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...