tirsdag den 4. september 2012

En smagsløs verden

Det er hvad jeg har været i de sidste to dage.

Jeg kan simpelthen ikke smage noget som helst. Det er ikke fordi jeg er så snottet endnu, men har da en træls halsbetændelse. Jeg har lagt og bidt mig selv i tungen om natten, det har resulteret i, at det yderste af min tunge er totalt ømt, og at jeg intet kan smage når jeg spiser.
Det eneste jeg kan smage i maden er lidt salt, ellers er det kun konsistensen jeg mærker. 
Det er meget utilfredsstillende ikke at kunne nyde sin mad overhovedet. Man spiser bare fordi kroppen har brug for det, ikke fordi det smager godt.
Jeg har også svært ved at føle mæthed. Så i stedet fra at gå fra sulten til mæt, så ender jeg kun ved "ikke sulten" stadiet. Det er selvfølgelig også mere sundt end at spise sig stoppet. Men er stadig svært når man ved man har spist den mængde der gør gjorde én mæt, og nu føler jeg bare intet. :(

Håber snart min smagssans kommer tilbage, man mister ret meget livslæde hvis man ikke kan nyde sin aftensmad. Ikke engang en lille aftenssnack som jeg elsker, smager godt længere :/

Silas er i gæstedagpleje i denne uge. Det tog han meget pænt, han pylrede lidt de første 2 min, så var det det. Og selvom han ikke har spist meget de sidste par dage, så spiste han rigtigt godt ved hende, fortalte hun. Så det er dejligt.
Da jeg havde hentet Silas, legede vi lidt rundt på legepladsen. Der kunne jeg få ham til at sige alt muligt, så længe han koncentrerede sig og legede med noget andet.

Så jeg sagde:

Mor: Silas, kan du sige fuut fuuut?
Silas: gu guuuu
Mor: Silas, kan du sige yo ho ho?
Silas: oh oh
Mor: Silas, kan du sige VOV?
Silas: waw waw
Mor: Silas, kan du sige traktor?
Silas: Tagdooor!
Mor: Silas kan du sige mor?
Silas: Mooomm

Weee.. han sagde mor.. ca :D

Så spurgte jeg:

Mor: Silas, kan du sige far?
Silas: faf

Han sagde det én gang, så kunne jeg ikke få ham til det mere. Men mor kunne jeg få ham til at gentage flere gange den dag.. hihi

Dejligt med en dreng der er begyndt at få et større ordforråd :)

Modtog en lille pakke igen i dag.

Super sødt børnestof med frøer, et lækkert pelsstykke (ikke ægte self), og to flotte bomuldstoffer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...